Koolituse eesmärk on anda koolikogukonna liikmetele ülevaade hetkeolukorrast ja nende võimalustest panustada tavapärasest veidi rohkem ja sisukamalt oma laste ja kogukonna hüvanguks.
Koolituse maht:
Sihtrühm: hoolekogude liikmed
Grupi suurus: 1 hoolekogu
Koolituse aeg: kokkuleppel
Koolituse lühikirjeldus:
Esimene päev
- Suhete loomine ja hoidmine (1,5 tundi)
Suhete seos elukvaliteediga
Piiride seadmine ja enesekehtestamine
Enda ja teiste vajaduste mõistmine - Kodukord ja teised kogukonna kokkulepped (1,5 tundi)
Hoolekogu tööd ja koolielu reguleerivad kokkulepped
Rühmatöö „Kodukord“
Vanematekogu kujunemise eeldused - Organisatsiooni ideoloogia rakendamine (1,5 tundi)
Väärtuse loomise ahel
Vastutuse kujunemise eeldused
Päeva kokkuvõte ja jutusaua ring
Teine päev
- Inimese ja organisatsiooni arenguetapid (1,5 tundi)
Inimese areng ja selle eeldused
Inimese arengutsüklid
Organisatsiooni arengutsüklid - Konflikt kui võimalus (1,5 tundi)
Erimeelsusest konfliktini
Konflikti tüübid ja käitumine konfliktis
Konflikti eskalatsioon - Konflikt kui lahendus (1,5 tundi)
Konflikti lahendustee
Juhtumianalüüs
Päeva kokkuvõte ja jutusaua ring
Kolmas päev
- Töörühmade loomine (1,5 tundi)
Sissejuhatus kollegiaalse juhtimise alustesse
Rühmatöö „Pakiliste teemade kaardistamine“
Kokkuvõte ja järgmiste kohtumiste kokkuleppimine - Arengukava ja õppekava kujundamine (1,5 tundi)
Juhtkonna ja õpetajate poolne sissejuhatus
Ajurünnak uuenduslike ideede korjeks
Kokkuvõte ja järgmiste kohtumiste kokkuleppimine - Eelarve loomine ning jagatud eelarve (1,5 tundi)
Sissejuhatus haridusasutuse eelarvestuse teemasse
Ajurünnak jagatud eelarve rakendamiseks
Kokkuvõte ja järgmiste kohtumiste kokkuleppimine
Väljund:
Koolitusel osalenu:
- a) mõistab usalduslike suhete vajalikkust ja oskab luua eeldusi nende kujunemiseks; b) oskab liigitada vajadusi ning tunneb stressi ja ülekoormuse kujunemise loogikat; c) mõistab haridusasutuse kui terviku toimimist ja enda rolli selle tervikus;
- d) oskab seostada enda kui kogukonna liikme ja inimese arengut organisatsiooni arenguga; e) mõistab, kuidas erimeelsusest konflikt kujuneb ja teab, mis on tema võimuses vältimaks konflikti eskalatsiooni,
- f) teab, kuidas leida põhjust ehk motiivi isikliku initsiatiivi võtmiseks oma kogukonnas; g) oskab orienteeruda haridusasutuse alusdokumentides;
- h) tunneb haridusasutuse eelarvestamise aluspõhimõtteid.
Koolituse hind:
Koolitaja: Aivar Haller
Lisainfo: koolitus@laps.ee